Bruksavtale - ONwork

Versjon: 100.03
Oppdatert: 01.06.2022
Denne avtalen regulerer plikter og rettigheter dere som kunde og vi som leverandør har ved bruk av ONwork med tilhørende moduler, heretter omtalt som Løsningen.
Bruksavtalen, sammen med databehandleravtalen og personvernerklæringen, vil være bindende for begge parter fra det øyeblikket dere som kunde aksepterer vilkårene og Løsningen er gjort tilgjengelig for bruk.
Ved behov for endring av avtaleteksten skal vi som leverandør varsle dere minst tre måneder før endringen gjennomføres. Hvis den reviderte avtaleteksten ikke kan aksepteres vil dere bli fristilt fra avtalen fra og med endringstidspunktet.
Avtalen er bevisst utformet på et enkelt og forståelig språk.
Dersom noe fortsatt skulle være uklart, hører vi gjerne fra deg på info@onwork.no
Hva er ONwork?
ONwork er en arbeidsplattform som gir de ansatte den fleksibilitet de trenger for å arbeide smart og effektivt, samtidig som bedriften ivaretar full kontroll over leveransene, og sikrer at de ansatte alltid jobber i henhold til bedriftens prosedyrer.
ONwork skaper et solid fundament for at basisbehovene for både ledelsen og de ansatte blir dekket med hensyn til kontroll og fleksibilitet. På en smart og nyskapende måte forenes ledelsens krav til forretningslogikk, oversikt, styring og kontroll med medarbeidernes krav til flyt, fleksibilitet og smarte funksjoner som hjelper dem i deres daglige arbeid.
Hvilke moduler dere har valgt vises i administrasjonssiden i Løsningen og her finner dere også en detaljert beskrivelse av funksjonaliteten som er inkludert i disse. En mer overordnet beskrivelse av Løsningen finner dere på nettsidene våre - www.onwork.no.
Løsningen er utviklet av ONwork AS som eier alle rettigheter. Det er ikke lov å videreutvikle selve koden uten tillatelse fra oss som leverandør. Dere som kunde har derimot rett til å utvikle tilstøtende applikasjoner som kan brukes sammen med Løsningen.
Våre plikter og rettigheter som leverandør:
«Vi forplikter oss til å levere en løsning som gjør dere fornøyd gjennom en forenklet hverdag»
-
Vi skal jobbe kontinuerlig med å utvikle Løsningen i forhold til endring i behovene hos våre kunder og mulighetene teknologien åpner for i fremtiden
- Vi skal kontinuerlig jobbe for å holde Løsningen stabil, både gjennom forebyggende vedlikehold og effektiv feilretting når uønsket hendelser oppstår i hverdagen for våre kunder.
- Løsningen skal som utgangspunkt alltid være tilgjengelig.
- Skulle det likevel oppstå situasjoner som gjør at Løsningen er nede vil vi umiddelbart informere dere og løpende holde dere oppdatert med status frem til den er oppe og går igjen.
- Vi er opptatt av at Løsningen skal oppleves som intuitiv og at dere kan bruke den uten å være avhengig av bistand fra oss. Derfor skal vi jobbe aktivt for at Løsningen til enhver tid inneholder tilstrekkelig informasjon og veiledning som gir nødvendig støtte for å kunne utnytte funksjonaliteten i Løsningen optimalt.
- Ved manglende betaling sender vi dere en betalingspåminnelse. Hvis betalingen til tross for dette uteblir forbeholder vi oss retten til å stenge tilgangen til Løsningen frem til dette er gjort opp.
- Blir Løsningen benyttet til aktiviteter som strider mot norsk lovverk, og vi mottar informasjon om denne bruken, vil tilgangen umiddelbart blir stengt. Etterfølgende vil vi gi mulighet for å kunne redegjøre for bruken, slik at vi kan foreta en balansert vurdering. Skulle vurderingen resultere i permanent utestengelse vil alle data fra Løsningen bli eksportert og overlevert. Dette forutsetter at saken ikke er under etterforskning av politiet
- Vi ønsker å gi dere forutsigbarhet rundt kostnadene knyttet til Løsningen. Vår intensjon er derfor å holde prisene våre stabile over tid. Vi justerer derfor kun prisene årlig i henhold til konsumprisindeksen. Større endringer i våre rammevilkår eller teknologien Løsningen er basert på, vil likevel kunne medføre et behov for å justere våre priser ytterligere. Slike endringer vil bli varslet fra vår side minst tre måneder før de får effekt. Skulle dette ikke være akseptabelt for dere, står dere naturligvis fritt til å avslutte kundeforholdet hos oss.
- For å kunne bistå med rådgivning og foreta nødvendig feilretting har vi administratortilgang til Løsningen. Denne tilgangen vil kun bli benyttet av klarerte ansatte hos oss og til de omtalte aktivitetene. Vi har ikke rett til å bruke tilgangen til salgs- og markedsaktiviteter uten at dette er avtalt med dere i forkant.
- Skulle dere miste alle tilganger til Løsningen kan vi på forespørsel gi legitimerte personer som er registrert med rolle i selskapet i Brønnøysundregistrene tilgang.
- Som leverandør tar vi ansvar for direkte tap hos dere som eventuelt skulle oppstå som en konsekvens av feil i Løsningen og som medfører tap av data. Indirekte tap kan ikke medtas i erstatningsgrunnlaget og totalsummen kan ikke overstige det samlede årlige vederlaget.
- Skulle det oppstå direkte tap som følge av at en tredjepart hevder at data hos dere eller bruk av Løsningen er i strid med tredjeparts rettigheter, kan ikke vi som leverandør stilles ansvarlig for disse tapene. Dette gjelder også tap som oppstår som en konsekvens av feil i underliggende teknisk plattform for Løsningen, som for eksempel Microsoft365.
Rettigheter og plikter for dere som kunde:
«Dere har en rett til å sette tydelig krav til oss for å få en løsning som gir ønsket effekt»
- Dere har tilgangen til å bruke Løsningen med tilhørende valgte moduler, så lenge dette skjer innenfor rammene som er beskrevet i denne avtalen.
- Alle data som registreres inn i Løsningen eies av dere som kunde og dere har til enhver tid rett til å foreta en eksport av disse.
- Løsningen skal kun benyttes til lovlige formål. Dere har ansvaret for at innholdet i data i Løsningen håndteres ihenhold til lover og regelverk.
Support

Vi som leverandør sitter «nesten» alltid klar for hjelpe dere med feil, endringsønsker eller behov for veiledning som oppstår i hverdagen. Dere kan når som helst på døgnet melde inn saker til oss og vi sitter klare for å hjelpe dere. Dette skjer via et standardskjema som ligger tilgjengelig på startsiden i administratordelen i Løsningen. Avhengig av type henvendelse og alvorlighetsgraden vil vi svare opp saken så fort som mulig.
Feil som meldes inn blir kategorisert i forhold til hvor store konsekvenser denne har for dere som kunde. For oss er det viktig at Løsningen oppleves som «alltid oppe og feilfri», derfor har vi strenge interne frister for hvor lange tid vi maksimalt bør bruke for å rette feilen. I enkelte tilfeller kan vi dog risikere at rettetiden overstiger fristene våre på grunn av feil i den underliggende teknologien eller deler av Løsningen som er utenfor vår kontroll.
Gode innspill fra våre kunder bidrar til å holde Løsningen relevant og oppdatert. Derfor tar vi gjerne imot innspill til forbedringer eller ny funksjonalitet som dere tenker kan gjøre deres arbeidshverdag enda enklere. Disse må dere gjerne sende oss på info@onwork.no
Dersom dere skulle få spesifikke behov eller ønsker om tilpasninger/funksjonalitet som ikke finnes i Løsningen i dag, kan dere melde dette inn til oss via administratordelen i Løsningen. Vi vil da gi tilbakemelding på om dette er endringer som vi planlegger å utvikle i løsningen på sikt og med et forventet tidsperspektiv på når. I motsatt fall gir vi tilbakemelding på hvordan deres ønske/behov kan løses og eventuelt hvor mye det vil koste å utvikle endringen. Dere som kunde vil ikke bli belastet for noen kostnader uten først å ha akseptert forslaget med estimat fra oss.
Type feil |
Beskrivelse |
Intern rettefrist |
|
A |
Prekær feil |
Løsningen stopper, eller data går tapt. Kritiske funksjoner fungerer ikke. |
24 timer |
B |
Grov feil |
Viktige funksjoner, som det er tids- og ressurskrevende for kunden å omgå, fungerer ikke. |
Innen 3 dager |
C |
Mindre feil |
Enkeltfunksjoner, som relativt enkelt kan omgås av kunden, virker ikke. |
Fortløpende |
Det er viktig for oss at dere kommer godt i gang med bruken av Løsningen. Hvis dere i løpet av de første 6 ukene etter oppstart skulle få behov for support eller veiledning bistår vi gjerne. Mindre behov (under 10 min) for support faktureres ikke fra vår side. Ser vi gjennom dialogen at det er behov for utvidet support, vil vi foreslå at dere booker en egen rådgivnings-/veiledningssesjon som vil bli fakturert.
Betalingsbetingelser
- Bruken av løsningen faktureres månedlig på etterskudd. Grunnlaget for fakturaen vil basere seg på hvor mange moduler dere har tatt i bruk og hvor mange interne brukere som benytter seg av Løsningen. Tellingen av brukere i Løsningen foretas ved utgangen av måneden. Dette gjelder ikke for valgte integrasjoner som har et fast månedlig beløp uansett forbruk.
- En bruker i Løsningen er definert som en person som har en brukerkonto i domenet som tilhører virksomheten deres og som er medlem av ett eller flere teams opprettet i Løsningen. Eksterne brukere regnes ikke som brukere i Løsningen. Dere kan dermed melde inn et ubegrenset antall eksterne personer som gjester i teamene uten at dette medfører økt kostnad.
- Dere som kunde har ansvaret for antallet av brukere som til enhver tid er innmeldt i Løsningen og som vil være grunnlaget for fakturering fra vår side.
- Vår betalingsfrist er satt til 14 dager.
- Informasjon om timepriser for eventuell tilleggsbistand ligger tilgjengelig på startsiden i administrasjonssiden i Løsningen
Leverandør
Navn: ONwork AS
Org.nr.: 824948232
Adresse: Nordre gate 8, 7011 TRONDHEIM
Kontaktperson: Anne Hegle Jespersen
E-post: anne@onwork.no
Varighet og opphør
Kunder som ikke opplever ønsket effekt av vår løsning, skal ha stor grad av frihet til å kunne avslutte kundeforholdet hos oss. Derfor har vi ingen bindingstid. Dere kan derfor når som helst sende en oppsigelse til info@onwork.no
Fra mottatt oppsigelse fra dere vil Bruksavtalen fortsette å løpe en måned fra neste månedsskifte.
Bruksavtalen følger dere som kunde og kan dermed overdras ved for eksempel fusjon eller oppkjøp av selskaper.
Ved opphør av bruksavtalen vil vi oppbevare alle kundedata i 90 dager i tilfelle det skulle bli behov for å hente en eksport eller ønske om å gjenoppta bruken av Løsningen. Etter denne perioden tar vi ansvaret for at alle data blir slettet, herunder også all personinformasjon som er registrert i Løsningen. Det samme vil være gjeldende hvis bruken av Løsningen har blitt stengt på grunn av mislighold i forhold til rettigheter og plikter som fremgår av denne avtalen.
Personvern og databehandler
Vi som leverandør er bevisst vårt ansvar rundt å sikre personsensitiv informasjon. Vi jobber derfor kontinuerlig med nødvendige tiltak for å sikre at lagrede opplysninger blir håndtert ansvarlig. Alle våre samarbeidspartnere og underleverandører er underlagt samme retningslinjer som vi håndterer internt.